Ο Καλιφορνέζος εννοιολογικός καλλιτέχνης Mungo Thomson, παρουσίασε πριν λίγο καιρό το νέο του έργο, μια σειρά επτά έξυπνων, καταιγιστικών βίντεο stop-motion, με τον τίτλο «Time Life». Ο Thomson δανείστηκε τον τίτλο καθώς και αρκετές εικόνες από το Time -Life Books, ένα έντυπο μέσω ταχυδρομείου, που ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του εξήντα για να παρουσιάσει τα τεράστια φωτογραφικά αρχεία του Time and Life. (Η δημοτικότητα της σειράς μειώθηκε με την άνοδο του διαδικτύου.) Ο Thomson σκεφτόταν επίσης την ψηφιοποίηση βιβλίων, στην οποία το φυσικό αντίγραφο θυσιάζεται συχνά – η ράχη του σπάει, οι σελίδες του κόβονται – για να διασφαλιστεί ένα άφθαρτο αρχείο στο διαδίκτυο.

Για να δημιουργήσει τα νέα του βίντεο, τα οποία ποικίλουν σε διάρκεια από δύο έως δώδεκα λεπτά και που για την ολοκλήρωσή τους χρειάστηκαν 10 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων ανθρωποποίησε τη διαδικασία τεκμηρίωσης της μετάβασης αυτών των αρχείων σε μια μετά θάνατον ψηφιακή ζωή -ή, ίσως, μηχανοποίησε τον εαυτό του.

Το πρότζεκτ φαντάζεται αυτά τα βιβλία να σαρώνονται από έναν ρομποτικό σαρωτή βιβλίων υψηλής ταχύτητας, τον τύπο που χρησιμοποιούν τα πανεπιστήμια και οι εταιρείες τεχνολογίας για την αρχειοθέτηση βιβλιοθηκών, και προτείνει μια τέτοια συσκευή ως ένα νέο είδος συσκευής δημιουργίας ταινιών: μια μηχανή που φτιάχνει κινούμενα σχέδια που μοιάζουν με τη μέθοδο εναλλαγής στατικών φύλλων (flip book), παράγοντας σύντομα ανθρωπολογικά δοκίμια κατά την ψηφιοποίηση βιβλίων για το διαδίκτυο.

Κάθε σύντομο βίντεο, με εξαιρετικά χορογραφημένες τις χιλιάδες εικόνες να εμφανίζονται με υψηλό ρυθμό καρέ -πολύ γρηγορότερα από όσο μπορεί να επεξεργαστεί ο εγκέφαλος- αντιπροσωπεύει ένα διαφορετικό κεφάλαιο, όπου ο Thomson εξερευνά την ευρεία γκάμα της ανθρώπινης εμπειρίας. Από την κηπουρική και την άσκηση μέχρι τον τρόπο προετοιμασίας του φαγητού — μια έκρηξη πληροφοριών που αντικατοπτρίζει τόσο την εποχή του διαδικτύου όσο και τον τρόπο με τον οποίο οι πληροφορίες αποκτούν μια διαφορετική ζωή μόλις ψηφιοποιηθούν. Αυτό το ιντερλούδιο θεωρείται ως μια στιγμή μετασχηματισμού, παρόμοια με αυτή ενός στερεού που γίνεται αέριο, και ανοίγει διαλόγους γύρω από την ιστορία, την τεχνολογία και την αντίληψη.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας
η καθ΄οιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση/χρήση/ιδιοποίηση
του παρόντος άρθρου, (ολόκληρου ή αποσπασμάτων)

επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα

© periopton