η φωτογράφιση επίπλων… αλλιώς

Χρόνος, φως και χώρος: αυτά είναι τα βασικά στοιχεία της φωτογραφίας, η ουσία και οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιεί ένας φωτογράφος. Χρησιμοποιώντας αυτά λοιπόν, σε συνδυασμό με το εικονοποιητικό του λεξιλόγιο, δημιουργεί τα αξιόλογα έργα του και ο Πάολο Ροβέρσι.

Πάολο Ροβέρσι
αυτοπορτραίτο με τη Ντίαρντοφ

Ο Πάολο Ροβέρσι είναι ένας διακεκριμένος φωτογράφος. Ενας εστέτ καλλιτέχνης. Η ματιά του ανιχνεύει την αλήθεια και την ομορφιά στα θέματά του, την φέρνει στο προσκήνιο και την καταγράφει. Γνωστός για το ιδιαίτερο ύφος που έχει αναπτύξει και χαρακτηρίζει τα έργα του (ημερολόγιο Πιρέλι 2020, καμπάνιες για τους Ντιόρ, Τσερούτι και Κομ ντε Γκαρσόν), το οποίο οφείλεται στις μεγάλες εκθέσεις που επιτυγχάνει με την χρήση -κατ’ εξοχήν- μιας φωτογραφικής μηχανής μεγάλου φορμά, συγκεκριμένα μιας Ντίαρντορφ από μαόνι. Κατά τη διάρκεια της λήψης αφήνει το φως να περάσει από το φακό ο οποίος έχει ρυθμιστεί στο πιο ανοιχτό διάφραγμα και το κλείστρο σε κάποια αργή ταχύτητα, θεωρώντας ότι μια μεγάλη έκθεση δημιουργεί μια πιο έντονη εικόνα και καθιστά κυρίαρχη και βαθύτερη την παρουσία ενός αντικειμένου.

Αυτή τη φιλοσοφία και τεχνική εφαρμόζει αυτή τη φορά… στη φωτογράφιση επίπλων. Και τι το σπουδαίο μ’ αυτό; -θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί. Μα το πεδίο της φωτογραφίας επίπλων έχει τόσο άκαμπτες και απαράβατες νόρμες σύνθεσης, φωτισμού και γωνίας λήψης, που καθιστά απαγορευτική την οποιαδήποτε σκέψη για παρέκκλιση από αυτές. Να όμως που ήρθε ο Ροβέρσι και σε πείσμα των θεσπισμένων κανόνων επέβαλε τη δική του εικονογραφική αφήγηση και μάλιστα με ποια ευκαιρία… για την έκδοση επετειακού λευκώματος για τα πενήντα χρόνια της γνωστής Ιταλικής εταιρείας επίπλων Πόλιφορμ. Με ριζοσπαστική απλότητα καταγράφει τη χαρακτηριστική ποιότητα και κάνει τις επιφάνειες, τις υφές, τα υλικά και τον όγκο των προϊόντων της να αναδεικνύονται. Με τη ρηξικέλευθη πρόταση του Ροβέρσι αναδύεται μια ζώσα ύλη αλλά κυρίως επαναπροσανατολίζεται και προτείνεται εκ νέου η σειρά προϊόντων σε ένα σύγχρονο κοινό. (Κ. Λ.)

επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα

© periopton

απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας
η καθ΄οιονδήποτε τρόπο χρήση/αναπαραγωγή/ιδιοποίηση του παρόντος
(ολόκληρου ή αποσπασμάτων), χωρίς την άδεια του εκδότη