τα αποτελέσματα μιας πρόκλησης

«Αναδημιουργήστε τους αγαπημένους σας πίνακες από το σπίτι»

Τί συμβαίνει όταν ένα μουσείο προκαλεί τον κόσμο που βρίσκεται σε καραντίνα, να αναδημιουργήσει γνωστούς ζωγραφικούς πίνακες χρησιμοποιώντας υλικά που υπάρχουν στο χώρο του; Κατ’ εξοχήν εντυπωσιακά αποτελέσματα, άλλα έχοντας τη σφραγίδα του αμιγώς ερασιτεχνικού, άλλα να υπονοούν -κατά τη γνώμη μου- κάποια επαγγελματική δεξιότητα, όλα όμως να εμπεριέχουν ειλικρίνεια, ευστροφία μα και -κάποια- φιλοδοξία. Οπωσδήποτε δε ανιχνεύονται και τα δεδομένα ενός κατ’οίκον περιορισμού.

© Paul Getty Museum

Η πρόκληση ξεκίνησε στις 25 Μαρτίου από το Μουσείο Getty στο Λος Άντζελες με ένα tweet: «Σας προσκαλούμε να αναδημιουργήσετε ένα έργο τέχνης με αντικείμενα (και άτομα) από το σπίτι σας. Επιλέξτε το αγαπημένο σας έργο τέχνης. Βρείτε τρία πράγματα γύρω σας. Αναδημιουργήστε το με αυτά τα έργα. Και μοιραστείτε το αποτέλεσμα μαζί μας ». Η πολιτιστική αυτή πρωτοβουλία ήταν αμέσως επιτυχής και πολλοί χρήστες έστειλαν φωτογραφίες, μερικές φορές ξεκαρδιστικές.

Από το «κορίτσι με το τουρμπάνι» ( αρχική ονομασία του πίνακα «Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι») στο «Μεγάλο Κύμα», από το Βερμέερ και τον Χοκουσάι στον Μαγκρίτ και τον Mondrian: οι διασημότεροι πίνακες επαναδιαπραγματευμένοι με ένα «μοντέρνο» κώδικα.

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Getty, το μουσείο συνεχίζει να λαμβάνει έργα. «Συνεχίζουν! Περισσότεροι από 100 την ημέρα. Η διαδικτυακή πρόκληση έφτασε σε πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που μπορεί να μην είναι σε θέση να επισκεφθούν το Λος Άντζελες ή το Getty. Ελπίζουμε ότι θα εμπνευστούν για να έρθουν όταν τους δοθεί η ευκαιρία», μας είπε η εκπρόσωπος του μουσείου. Επιβεβαίωσε επίσης ότι πολλοί από το προσωπικό του μουσείου εργάζονται στο σπίτι, ενώ ένας αριθμός εργάζεται επί τόπου για να «διασφαλίσει ότι οι συλλογές και οι χώροι είναι ασφαλείς και συντηρημένες».

επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα

© periopton.com

απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας
η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος.