σκηνοθεσία σε στυλ παπαράτσι

Σαν συνέχεια προηγούμενης δημοσίευσης, που αφορούσε τον διφορούμενο ρόλο του περιγραφικού κειμένου σε μια φωτογραφία, παρουσιάζεται εδώ μια κατασκευασμένη ιστορία, στην οποία η φωτογραφία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για να χρησιμεύσει ως επαληθευτικό στοιχείο ενός φανταστικού γεγονότος. Η πραγματικά ευφυής ανατροπή για την παρουσίαση μιας συλλογής μόδας, σε ένα 10σέλιδο φωτογραφικό χρονικό, πραγματοποιήθηκε από τον γνωστό πορτραιτίστα και φωτογράφο μόδας Richard Avedon, για το περιοδικό Harpers Bazaar, σε συνεργασία με τον πνευματώδη καλλιτεχνικό διευθυντή του περιοδικού, Marvin Israel.

Χρησιμοποιώντας τα ρούχα από συλλογές της μόδας εκείνης της εποχής, δημιούργησαν ένα φανταστικό διάσημο ζευγάρι ηθοποιών, τους Λιζ και Ντικ, που πρωταγωνιστούσε σαν Ναπολέων και Ζοζεφίνα σε μια υπερπαραγωγή της εταιρείας Eleven Arts(!!), σε μια κοκκώδη φωτογραφική αφήγηση που παρέπεμπε στο ύφος των φωτογραφιών παπαράτσι. Οι εικόνες, είναι μια απομίμηση των φωτογραφικών στιγμιοτύπων του ειδυλλίου μεταξύ Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Ρίτσαρντ Μπάρτον, το οποίο τότε μάγευε τον Τύπο και το κοινό. Ήταν τόσο πειστικό ώστε πολλοί αναγνώστες το εκλάμβαναν σαν αληθινό ρεπορτάζ. Με τον τίτλο Rock Europe και πρωταγωνιστές τον γνωστό σκηνοθέτη Mike Nichols και το -τότε- σούπερ μόντελ Suzy Parker, δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 1962.

«Ξεκίνησε, κατ ‘ουσίαν, ως αστείο. Ο Dick ήταν φίλος μου, με κάλεσε και με ρώτησε αν θα ήθελα να συμμετάσχω σ’αυτή την παρωδία των Ρίτσαρντ Μπάρτον και Ελίζαμπεθ Τέιλορ στην Κλεοπάτρα, και η απάντησή μου ήταν, ναί γιατί όχι;» αφηγείται ο σκηνοθέτης Mike Nichols σχετικά με τη θρυλική πλέον δημοσίευση, σε συνέντευξη του στο επετειακό τεύχος του Harper’s Bazaar το 2007, καταλήγοντας ότι… «φαινόταν εξ αρχής μια σπουδαία ιδέα».

Το δισέλιδο μόδας του Richard Avedon που παρωδεί, σε ύφος σκανδαλοθηρικής φυλλάδας, το ζεύγος Liz Taylor και Richard Burton να προσπαθεί να ξεφύγει από τους παπαράτσι που τους καταδιώκουν, στην αρχή του ειδυλίου τους, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της κινηματογραφικής ταινίας ‘Κλεοπάτρα’ στη Ρώμη το 1961.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα

και

© periopton.com