«Παρακαλώ, μην αγγίζετε !»… τέλος

Σε συνδυασμό με την προηγούμενη ανάρτηση, δημοσιεύω και μια μέθοδο ακριβούς αναπαραγωγής ζωγραφικών πινάκων∙ και όταν λέμε ακριβούς, εννοούμε ακόμα και το ίδιο πάχος πινελιάς.

Η Verus Art, μια σύμπραξη των εταιρειών Arius, της Αμερικανικής Larson-Juhl και της Ολλανδικής Océ, έχει αναπτύξει μια επαναστατική διαδικασία σάρωσης και εκτύπωσης 3-D, που επιτρέπει με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια την εκ νέου δημιουργία έργων τέχνης. Η εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα την πρώτη συνεργασία της με μουσείο, ερχόμενη σε συμφωνία με την Εθνική Πινακοθήκη του Καναδά, η οποία φιλοξενεί πάνω από 65.000 έργα τέχνης. Η πρώτη εικόνα που αναδημιουργήθηκε είναι το αριστούργημα του Βαν Γκογκ ‘Iris'(1889).

Η ομάδα Verus Art αρχίζει με την προσεκτική σάρωση του επιλεγμένου έργου τέχνης με λέιζερ επί 18 ώρες, το οποίο ανιχνεύει την επιφάνεια σε αποστάσεις μεγέθους δέκα μικρόν(μ), το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο ένα δέκατο μιας ανθρώπινης τρίχας. Στο Βανκούβερ, οι ειδικοί επανεξετάζουν το ψηφιακό αντίγραφο για να εξασφαλιστεί ότι η αναπαραγωγή αντιπροσωπεύει με ακρίβεια το χρώμα, την υφή, και τις πινελιές. Στη συνέχεια, στην Ολλανδία, μια άλλη ομάδα της Verus Art τυπώνει τον πίνακα σε εκατοντάδες επάλληλα στρώματα με πολυμερές μελάνι επάνω σε βάση αλουμινίου, δημιουργώντας ένα αντίγραφο 3-D που είναι σοκαριστικά όμοια με το πρωτότυπο έργο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί κάποιος να ψηλαφίσει τις επαναστατικές πινελιές που αποτελούν τον αντίκτυπο, τον οποίο ο καλλιτέχνης σκόπευε να έχει το έργο του. Σήμερα, αν θέλετε ένα αντίγραφο του Βαν Γκογκ, το περισσότερο που μπορείτε να πάρετε είναι μια πολύ καλής ποιότητος δισδιάστατη εκτύπωση. Με την συγκεκριμένη τεχνολογία, μπορεί κάποιος να αποκτήσει ένα διάσημο έργο τέχνης που προσφέρει την ομοιότητα σε όλες τις παραμέτρους, ανάγλυφο, αλλοίωση, παραμόρφωση και πινελιές, χωρίς να χρειάζεται να είναι εξαιρετικά πλούσιος. Ενώ η τιμή του πρωτότυπου πίνακα ‘Iris’ αξίζει εκατομμύρια δολάρια, ένα 3-D εκτυπωμένο αντίγραφο εκτιμάται σε λίγες χιλιάδες δολάρια (περίπου $ 4.000) ποσόν που κατά πρώτον εντυπωσιάζει αλλά σε σχέση με την αξία του αυθεντικού… Κάθε αντίγραφο είναι αριθμημένο και επισημαίνεται κατάλληλα για την πρόληψη της απάτης – παρόμοια με τον τρόπο που είναι αριθμημένες οι καλλιτεχνικές εκτυπώσεις. Και επειδή η 3-D εκτύπωση έχει πραγματοποιηθεί σε αλουμίνιο, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εκληφθεί για πρωτότυπο.

Αυτού του είδους οι αναδημιουργίες έργων ανοίγουν, οπωσδήποτε, ένα νέο δρόμο για την αγορά τέχνης, αλλά ταυτόχρονα αποτελούν και ένα εκπαιδευτικό μέσο που απευθύνεται σε όλους αυτούς (μαθητές, σπουδαστές καλών τεχνών, άτομα με προβλήματα όρασης κλπ.) που επιθυμούν να ανιχνεύσουν δια της αφής τη χειρονομία διαφόρων καλλιτεχνών σε διάσημα έργα. Να ψηλαφίσουν το -μέχρι πρότινος- απαγορευμένο.

η αναφορά στη συγκεκριμένη τεχνική αποτελεί μέρος μιας παρουσίασης με το γενικό ερώτημα  «τα ρομπότ θα αντικαταστήσουν τους καλλιτέχνες;»

© periopton.com

επιμέλεια: Κάππα Λάμδα

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: