ένας Ευρωπαίος στην πίσω αυλή ενός Γιάνκη του Κοννέκτικατ (με την καλή έννοια)

-για τέσσερις ημέρες ακόμη- 

«AMERICA»

ομαδική έκθεση

συμμετέχουν οι

Νικόλας Βεντουράκης, Γιώργης Γερόλυμπος, Αντώνης Θεοδωρίδης, Πάνος Κοκκινιάς, Γιώργος Κορδάκης και η Δήμητρα Λαζαρίδου.

Έξι Έλληνες φωτογράφοι, περιπλανώμενοι -κατά τον μπωντλαιρικό flâneur- ανακαλύπτουν, περιγράφουν και αποτυπώνουν τη δική τους Αμερική σε ένα οπτικό ημερολόγιο, όπως ακριβώς έκανε και ο Wim Wenders κάτι χρόνια πριν. Ο οποίος εξομολογείται πως παρά τις επανειλημμένες επισκέψεις του… «Δεν τη συνήθισα ακόμη αυτή τη χώρα. Συνεχίζει να με εκπλήσσει». Αλλά δεν στέκεται μόνο στο ανισοβαρώς εναλασσόμενο τοπίο που τον γοητεύει καθοριστικά. «Ανακάλυψα τη φωτογραφία στην Αμερική», προσθέτει. Σε εκείνο το μοιραίο ταξίδι το 1972, το πρώτο του σε μια χώρα που σύντομα θα παρουσιαζόταν σχεδόν μυθολογικά σε ταινίες του όπως το Παρίσι, Τέξας, περιπλανήθηκε στο μουσείο Whitney, και αργότερα, στο κέντρο της πόλης, όπου είδε μια έκθεση με έργα του Walker Evans. Βλέπετε «η φωτογραφία δεν ήταν τέχνη στη Γερμανία,» όπως μας διευκρινίζει. «Αποτελούσε μάλλον μία οικογενειακή υπόθεση».

Αντίθετα με τον Wenders ,οι έξι φωτογράφοι μας σίγουρα δεν περίμεναν αυτή η επίσκεψη στην Αμερική να αποτελέσει το εφαλτήριο για την δική τους αξιοπρόσεκτη φωτογραφική πορεία, και παρά το γεγονός ότι έλκονται και αυτοί (όπως όλοι μας εξάλλου) απο τα στερεότυπα αυτής της χώρας, μας παρουσιάζουν εικόνες καθ’όλα εντυπωσιακές.

αντιγράφω από το δελτίο τύπου

Ένα ταξίδι στις ΗΠΑ ενέπνευσε το Γάλλο φιλόσοφο Jean Baudrillard να γράψει τo 1986, τo «AMERIQUE», ένα οξυδερκές κείμενο στο οποίο περιγράφει την Αμερικήσαν τη μόνη πρεγματοποιημένη ουτοπία. Τον συγγραφέα ενδιαφέρουν όχι η κοινωνική και πολιτιστική Αμερική αλλά αυτή που χαρακτήρισε ως «Αστρική Αμερική», η Αμερική της ταχύτητας, της ερήμου, των μοτέλ και των ορυκτών επιφανειών. Στο κείμενό του ο Baudrillard μιλά για τους ανθρώπους, τον κινηματογράφο, την τεχνολογία και, πάνω απ’όλα, για την έρημο, εκεί ακριβώς όπου ανιχνεύει την «πρωταρχική σκηνή» αυτής της χώρας, την κύρια ρίζα του πολιτισμού, της πολιτικής της, ακόμα και της σεξουαλικότητάς της. – Χ. Ανδρουλιδάκη

έως τις 30/7 – στη γκαλερί CAN, Αναγνωστοπούλου 42

© periopton.com

επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα