σπανιότητες στα 35mm

Επειδή πολλοί φωτογράφοι επιστρέφουν ή λοξοκοιτάνε -ως επί το πλείστον οι νέοι- προς τις αναλογικές μηχανές και στη χρήση φίλμ, σας παρουσιάζω εδώ δύο ιδιαίτερες κόμπακτ μηχανές με μοναδικά χαρακτηριστικά, οι οποίες δεν κυκλοφόρησαν πολύ, είναι σχετικά ακριβές και δύσκολο να βρεθούν σε άριστη (εννοείται) λειτουργική κατάσταση.

Η μία είναι η εξ’ολοκλήρου μεταλλική Minolta ΤC-1, η οποία διαθέτει αρκετούς για την εποχή που κατασκευάστηκε νεωτερισμούς (κυκλοφόρησε το 1996), όπως πρόβλεψη επιλογής διαφράγματος (θυμίζω ότι σ’αυτή τη λειτουργία τοποθετούμε ένα διάφραγμα και η μηχανή επιλέγει αυτόματα την κατάλληλη ταχύτητα), ρύθμιση διοπτρίας στο σκόπευτρο, φωτομέτρηση spot, λειτουργία αργού συγχρονισμού φλας, χειροκίνητη παράκαμψη DX ISO, καθώς και αυτόματη και χειροκίνητη εστίαση. Αλλά το πετράδι του στέμματος είναι ο αξεπέραστος γυάλινος φακός G‑Rokkor 28mm 1:3.5, με το υπέροχο χαρακτηριστικό bokeh. Ο συγκεκριμένος φακός διαθέτει δύο ασφαιρικά στοιχεία, γεγονός που θα έκανε τους περισσότερους σύγχρονους φακούς να αισθάνονται άβολα -τουλάχιστον.

Τα οπτικά αποτελέσματα που παρήγαγε αυτός ο υπέροχος φακός (αντίθεση, οξύτητα, ισορροπία) ήταν τέτοια που η εταιρεία κυκλοφόρησε αργότερα μία έκδοσή του με μοντούρα τύπου Μ, στον περιορισμένο αριθμό των 2000 τεμ. Πρέπει κάποιος να θεωρήσει τον εαυτό του πολύ τυχερό, αν «πέσει» πάνω σε κάποιον απ’αυτούς τους σπάνιους φακούς. Εγώ προσωπικά δεν έχω κρατήσει στα χέρια μου αυτόν τον φακό ούτε έχω χρησιμοποιήσει επί μακρόν την ΤC-1 αλλά… αντίθετα έχω χρησιμοποιήσει εξαντλητικά την Olympus XA4, μία εκ διαμέτρου αντίθετη κατασκευαστικά φωτογραφική κόμπακτ (εξ’ολοκλήρου πλαστική, φωτογράφιση μόνο σε λειτουργία προγράμματος) αλλά εξ’ίσου ενδιαφέρουσα στο πεδίο της οπτικής, με έναν καταπληκτικό Zuiko 28/3.5 πέντε στοιχείων.

η ΧΑ4 28mm του Κάππα Λάμδα με το φλας Α16 και το χαρακτηριστικό κορδόνι μετρητή

η ΧΑ4 28mm
του Κάππα Λάμδα με το φλας Α16 και το χαρακτηριστικό κορδόνι μετρητή

 

Ήταν μία μηχανή με σύντομο κύκλο ζωής, η παραγωγή της διήρκεσε από το 1985 έως το 1986 καθιστώντας την και αυτή -όπως και την Minolta- ένα δυσεύρετο φωτογραφικό αντικείμενο. Διαθέτει και αυτή DX ISO με χειροκίνητη παράκαμψη, δυνατότητα λήψης σε ελάχιστη απόσταση 30cm με την παραδοξότητα να χρησιμεύει το κορδόνι της σαν μετρητής απόστασης(30εκ. κανονικό, 50εκ. αναπτυγμένο). Εδώ η εστίαση είναι τύπου κλίμακας και επιτυγχάνεται με συρόμενο μοχλό και το σκόπευτρο διαθέτει προειδοποιητική λυχνία χαμηλών φωτιστικών συνθηκών.

Και οι δύο μηχανές διακρίνονται για υψηλής ποιότητος φωτογραφικές αποτυπώσεις και αποτελούν αντικείμενο πόθου για πολλούς φωτογράφους.

επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα

© periopton.com

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: