προραφαηλιτική αισθητική στην ψηφιακή εποχή

Υγρό στοιχείο, νύμφες, πέπλα, άνθη, ζωή υπό την επιφάνεια, το ανέφικτο ενός χιμαιρικού τοπίου. La vie en rose.
Η φωτογραφική διεργασία που εφαρμόζεται είναι καθ’όλα αποτελεσματική. Λεπτομερώς επιμελημένες και συχνά επιστρωμένες με πολλά επίπεδα, οι εικόνες της Mitchel στοχεύουν να συλλάβουν τις διαθέσεις και να περιγράψουν τη ζωή μέσα από οικείους αλλά ταυτόχρονα αφιλόξενους χώρους. Το τελικό αποτέλεσμα είναι, ως εκ τούτου, ένα προϊόν παράγωγο μιας πολύ προσωπικής προσέγγισης, δεν είναι ένα προϊόν από μόνο του.

Η φωτογράφος Lola Mitchel γεννήθηκε στο Παρίσι, αλλά η βάση της – όπου δημιουργεί και τα έργα της – είναι το Λος Άντζελες. Στις ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες της τα όρια μεταξύ ζωγραφικής και φωτογραφίας, ομορφιάς και δυσφορίας, ονείρων και πραγματικότητας,καθίστανται ασαφή. Αιθέριες υπάρξεις παρασύρονται σε υδάτινα βασίλεια. Συντεθειμένο κυρίως κοντά στην επιφάνεια του νερού, πάνω ή κάτω απ’αυτήν, το έργο της Mitchel είναι εξαιρετικά αποδομητικό στην απεικόνιση -παρόμοιων με νεράϊδες- κοριτσιών, που εναλλακτικά φαίνεται να επιπλέουν, να χορεύουν ή να ασφυκτιούν κάτω από τα κύματα. Τα μοντέλα, ντυμένα με αέρινα φορέματα που στροβιλίζονται με την κίνηση κάτω από το νερό, είναι απόκοσμα όμορφες και αινιγματικές προσωπικότητες που εκφράζουν συναισθήματα που κυμαίνονται από την ευτυχία, την γαλήνη και φθάνοντας έως το φόβο.
Η Mitchell αναφέρει σχετικά με το καλλιτεχνικό της έργο: «Μέσα από τη δουλειά μου προσπαθώ να υποκινήσω συναισθήματα, και να δημιουργήσω ομορφιά.

Αναδεικνύοντας των εσωτερικό μου κόσμο μέσα από εικόνες, χρησιμοποιώ το ένστικτό μου, κατά τις λήψεις και την επιμέλεια.» «Σε κάθε μία από τις εικόνες μου υπάρχουν κοινά στοιχεία: γυναίκα, κίνηση και ακινησία, υφές και λίγη μαγεία. Ελπίζω ότι η ιστορία καθώς εκτυλίσσεται να είναι τόσο αισθητικά ευχάριστη όσο και ποιητική.»
«Θεωρώ τον πειραματισμό να είναι μέρος αυτού που μου αρέσει στη φωτογραφία και εάν επρόκειτο να επαναλάβω την ίδια διαδικασία ξανά και ξανά θεωρώ ότι θα χάσω την εσωτερική φλόγα. Είναι πραγματικά δύσκολο να μην επαναλαμβάνεσαι, αλλά για μένα η πράξη της τέχνης του τυχαίου είναι πολύ σημαντική. Προσπαθώ να φωτογραφίζω πολύ και να κρατάω το μυαλό μου ανοικτό. ΓΙΑ ΜΕΝΑ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΛΗΨΗ. (Αυτό αφιερώνεται ειδικά στους φοιτητές που παρακολουθούν τα εργαστήρια διαφημιστικής, γι’αυτό και η επισήμανση με κεφαλαία).
Υπάρχουν φορές όπου μια ιδέα για μια σειρά σχηματίζεται στο μυαλό μου και χρησιμοποιώ φωτογραφίες από προηγούμενες λήψεις για να την ολοκληρώσω.
Οι ιδέες που αναδύονται συνήθως βασίζονται σε ένα ύφασμα που έχω βρεί, ένα φόρεμα που ανακάλυψα∙ αλλά μερικές φορές είναι ένα συναίσθημα που προσπαθώ να διερευνήσω ή μια συγκεκριμένη πόζα που προσπαθώ να επιτύχω.
Διαπιστώνω ότι προσπαθώ να μην οργανώσω ορθολογικά τη διαδικασία, γιατί στο τέλος, όταν ολοκληρωθεί η εικόνα, βρίσκω ότι συντονίζεται μαζί μου με τόσους πολλούς τρόπους. Όσον αφορά την ύπαρξη κάποιου μηνύματος πίσω από τις εικόνες μου, μου αρέσει η εμπειρία του θεατή να είναι διερμηνευτική. Τα προσωπικά μου συναισθήματά και οι ιδέες καθοδηγούν μεν τη δημιουργική διαδικασία, αλλά στο τέλος ο θεατής θα αντλήσει τη δική του ερμηνεία».

 

ψηφιακές φωτογραφίες εκτυπωμένες σε χαρτί

© Lola Mitchel

Το έργο της Mitchell έχει παρουσιαστεί στον δικτυακό τόπο My Modern
Met, στην Saatchi στο πεδίο ‘καλλιτέχνης της ημέρας’ και έχει βραβευθεί σαν
Ανακάλυψη της Χρονιάς 2015 στο Neutral Density Photography Awards.

© periopton.com

επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: