Οι καλές προθέσεις οδηγούν -πιθανόν- στην κόλαση.

Προσέξτε!

το Photoshop είναι πιθανόν να βλάψει σοβαρά την υπόληψή σας (και την καριέρα σας).

Ένας πολεμικός ανταποκριτής αντιμετωπίζει τη γενική κατακραυγή, αφότου παραδέχτηκε την ψηφιακή επέμβαση -με την αφαίρεση μιας βιντεοκάμερας ενός συναδέλφου του φωτορεπόρτερ- σε μια φωτογραφία απο τη σύρραξη στη Συρία, την οποία έστειλε για δημοσίευση σε ένα διεθνές πρακτορείο ειδήσεων.
Το Associated Press (AP) ανακοίνωσε ότι «έχει διακόψει τους δεσμούς» με τον Narciso Contreras, ο οποίος κατέγραψε την εικόνα από έναν μαχητή των αντικαθεστωτικών της Συρίας, ο οποίος καλύπτεται από τα πυρά των κυβερνητικών δυνάμεων σε μια βουνοκορφή στις 29 Σεπτεμβρίου 2013. Το πρακτορείο εξήγησε ότι η χρήση λογισμικού για την αφαίρεση της βιντεοκάμερας του δημοσιογράφου στην αριστερή γωνία του πλαισίου – με κλωνοποίηση άλλων επιφανειών του φόντου και επικόλληση τους πάνω από την κάμερα – «παραβιάζει δεοντολογικούς κανόνες».
Ο Κοντρέρας -δήλωσε το πρακτορείο- πίστευε ότι η βιντεοκάμερα ήταν δυνατόν να «αποσπάσει την προσοχή των θεατών, και αυτό ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό που συνέβη πιθανώς σε μια πολύ έντονη στιγμή». Ο γεννημένος στο Μεξικό, βραβευμένος με Πούλιτζερ φωτογράφος, ο οποίος περιέργως γνωστοποίησε αυτή του την ενέργεια στο AP πρόσφατα, δήλωσε ότι λυπάται για την απόφαση και αισθάνεται «ντροπή».
Η αλλοίωση παραβαίνει τις υποχρεώσεις του AP για την αλήθεια και την ακρίβεια, ακόμη και αν επρόκειτο για μια γωνία της εικόνας με μικρή ειδησεογραφική σημασία, σύμφωνα με το διευθυντή του φωτογραφικού, Santiago Lyon. Όταν ο Κοντρέρας ανέφερε στους υπεύθυνους του πρακτορείου την τροποποίηση, το AP επαναξιολόγησε περίπου 500 άλλες φωτογραφίες που είχε καταθέσει από τότε που άρχισε να εργάζεται για το AP το 2012. Αν και δεν βρέθηκε κάποια άλλη περίπτωση επέμβασης σε εικόνα, το AP έχει σταματήσει τη συνεργασία του με τον φωτογράφο και δεσμεύτηκε να αφαιρέσει όλες τις φωτογραφίες του από το αρχείο της το οποίο είναι προσβάσιμο στο κοινό. Ενώ το πρακτορείο ανέχεται τη χρήση του λογισμικού για να ρυθμιστεί η φωτεινότητα μιας φωτογραφίας, δεν θα ανεχθεί «χειραγώγηση από μια σκηνή που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα». Ο Κοντρέρας, ο οποίος εργαζόταν σαν ελεύθερος επαγγελματίας και για άλλους ειδησεογραφικούς οργανισμούς, δηλώνει: «Αυτό συνέβη σε μένα, γι’αυτό πρέπει να αποδεχθώ τις συνέπειες».  Παροτρύνει δε και άλλους να διδαχθούν από τα λάθη του, τα οποία -λέει- ότι «δεν προσπάθησε να κρύψει». Ο ίδιος είπε ότι είναι ένα «ζωντανό παράδειγμα για άλλους επίδοξους επαγγελματίες και φωτορεπόρτερ για το τί πρέπει ν’αποφεύγουν να κάνουν», προσθέτοντας:»Η βιομηχανία θα πρέπει να ταρακουνηθεί για λίγο, αλλά … χρειαζόμαστε τη δημόσια τιμωρία για να διδάξει τους άλλους … » Ο φωτογράφος υποσχέθηκε να συνεχίσει το έργο του ως ελεύθερος επαγγελματίας φωτορεπόρτερ.
Το έργο του φωτογράφου έχει δημοσιευθεί ευρέως, αφού εμφανίστηκε σε εφημερίδες, συμπεριλαμβανομένων των The Guardian, The Washington Post και The New York Times, και περιοδικά όπως το Time και το National Geographic. Ωστόσο, ο επικεφαλής του φωτογραφικού τμήματος της The Guardian, Roger Tooth, λέει ότι το AP πήρε τη σωστή απόφαση απολύοντάς τον.»Η Guardian έχει τις ίδιες κατευθυντήριες γραμμές για το φωτορεπορτάζ: όχι κλωνοποίηση, χωρίς ρετούς», είπε ο Tooth σε ένα blog.

Το Associated Press δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του, την τροποποιημένη φωτογραφία μαζί με την αρχική λήψη, για να επισημάνει την υπόθεση
Το Associated Press δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του, την τροποποιημένη φωτογραφία μαζί με την αρχική λήψη, για να επισημάνει την υπόθεση

πηγή: Associated Press – The Guardian

Επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα