Για το still-life στη διαφήμιση… φωτισμός από μία πηγή

Μια φωτιστική πηγή είναι αρκετή.

Ας υποθέσουμε ότι το φώς του ήλιου που δύει, περνάει μέσα απο το τζάμι ενός δωματίου, φωτίζοντας με ξεχωριστό τρόπο ένα υπάρχον φυτό, δημιουργώντας μια εντυπωσιακή νεκρή φύση.

01

Την ιδιαίτερη αυτή φωτιστική συνθήκη με τις λεπτές διακυμάνσεις διάχυτου φωτός και σκιών, μπορούμε ν’αναπλάσουμε -εύκολα- χρησιμοποιώντας μια λάμπα τεχνητού φωτισμού (tungsten), μια γυάλινη επιφάνεια με υφή και επίσης ανακλαστήρες και χαρτόνια που θα χρησιμοποιηθούν σαν φόντο.
Θα πρέπει να τοποθετήσετε την λάμπα πίσω και αριστερά του θέματος με τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει και το φόντο μέσα απο το τζάμι (δείτε διάγραμμα) και το αντικείμενο.Η υφή του τζαμιού θα αναγκάσει το φώς να διαθλασθεί προβάλλοντας ενδιαφέροντα σχήματα και τα οποία μεταβάλλονται καθώς αλλάζουμε τη γωνία σύγκλισης των επιπέδων φωτιστικής πηγής-γυάλινης επιφάνειας. Δηλαδή είναι σχετικά παραμετροποιήσιμα και σε μέγεθος και σε ένταση.
Το φόντο όπως διαπιστώνετε δεν είναι παρά καφέ χαρτί περιτυλίγματος, το οποίο όταν το ψεκάσουμε (με αποτέλεσμα να αυξηθεί η φωτοδιαπερατότητά του) με υγρό που δεν στεγνώνει γρήγορα, όπως νερό αναμεμιγμένο με γλυκερίνη ή λάδι και το φωτίσουμε απο πίσω, αποκτά μια παράξενη,ποιοτική λάμψη που μετατρέπει το συνηθισμένο σε ασυνήθιστο. Ακόμη ο οπίσθιος φωτισμός δημιουργεί λάμψεις επάνω στα φύλλα.Ο συμπληρωματικός φωτισμός που απαιτείται μπροστά (fill-in) -για το οποίο πρέπει ν’αναφέρουμε ότι δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση πλήρως αλλά απλώς μειώνει το κοντράστ- παρέχεται απο ένα μικρό καθρέφτη τοποθετημένο αριστερά της σύνθεσης (δείτε διάγραμμα
).

02

Μερικές φορές τα πιο αδιαφανή στοιχεία του αντικειμένου απεικονίζονται ως ένας συνδυασμός από αλληλένδετες σκιές.Το σημείο αυτής της παρατήρησης είναι ότι η διαύγεια είναι μια μοναδική ιδιότητα του φωτός, που μπορεί να αξιοποιηθεί αποκλειστικά για την ιδιαίτερη ποιότητά της για αξιοσημείωτες λήψεις.
Πειραματιστείτε με διάφορα ημιδιαπερατά στο φώς υλικά, κατευθύνοντας το φώς μέσα απ’αυτά ακόμη και μέσα απο φυσικά υλικά,όπως φύλλα ακόμη κι’αν έχουν αρκετά μικρό βαθμό διαπερατότητας.
Όταν το φώς περνάει μέσα απο ένα υλικό αλλάζει. Κάποιες φορές αλλάζει χρώμα,ή αλλάζει η ποιότητα, για παράδειγμα γίνεται περισσότερο διάχυτο ή με τυχαία διασπορά.
Το συμπέρασμα είναι ότι ο φωτισμός μέσω ημιδιαπερατών υλικών, μας παρέχει μια μοναδική ποιότητα φωτός, απολύτως κατάλληλη για χρήση σε καλλιτεχνικές ή δημιουργικές λήψεις.
Και να θυμάστε πάντα ότι οι επαγγελματικές φωτογραφίες δεν χρειάζεται να είναι ακριβές στην παραγωγή τους και να γίνονται με περίτεχνο ή περίπλοκο τρόπο. Αν είναι σωστά σχεδιασμένες και προγραμματισμένες και έχουν συλλεχθεί τα κατάλληλα υποστηρικτικά αντικείμενα, η διεκπεραίωσή τους -συνήθως- είναι μια απλή διαδικασία. Επιπλέον, έμπνευση για καλλιτεχνικές φωτογραφίες προέρχονται συχνά από τη μελέτη του κόσμου και σε αυτή την περίπτωση, το φως γύρω σας ορίζει πολλές πτυχές του σαν μοναδικά εφαρμόσιμες στην δημιουργία εικόνων.

 επιμέλεια -κείμενο : © Κάππα Λάμδα

& © periopton.com

Advertisements