Η Beat γενιά έγραφε,χόρευε mambo,φωτογράφιζε και φωτογραφιζόταν.

#1#1#2#25#36#47#5

Σ’ένα γράμμα του πρός τον Kerouac,με ημερομηνία 23 Ιουλίου 1948,ο Cassady περιγράφει πώς αντιδρά στον Αφρο-Κουβανέζικο ρυθμό:
«Τρελλά μάτια λάμπουν από αγάπη καθώς ανοίγουν διάπλατα για την επιβεβαίωση της χαράς…έβαλα τον δίσκο να γυρίζει, έκλεισα τα μάτια και ακούμπησα τη βελόνα στο αυλάκι.Καθώς αρχισαν ν’ακούγονται τα πρώτα μέτρα τα πόδια μου άρχισαν ν’αντιδρούν ανακλαστικά στον ήχο…μέχρις ότου φτάσει το ρεφρέν όλο μου το σώμα είναι σε κίνηση,τα χέρια χτυπάνε τον αέρα,το κεφάλι ακολουθεί.»

#3#6

Ενώ το beat γράψιμο παρουσιάζεται συχνά σαν μια αυθεντική κατάθεση στη βιωμένη εμπειρία, η σχέση  με τη φωτογραφία παρείχε ένα παράλληλο πεδίο για να ερευνήσουν τον ρόλο που διαδραματίζει «στη σύλληψη» των γεγονότων της στιγμής. Το beat γράψιμο συχνά μιμείται άμεσα τη «ροή» των αυθόρμητων εμπειριών, αλλά στη φωτογραφία, που παγώνει μια στιγμή του χρόνου σε μια εικόνα, δημιουργεί μια σειρά χασμάτων στη χρονική συνοχή. Η φωτογραφία αφήνει το παρελθόν να γίνει παρόν πάλι αλλά με μια διαφορά. Η φωτογραφία δεν είναι προφανώς το ίδιο το γεγονός, και τίτλοι, σχόλια και η προσθήκη κειμένου που προορίζονται να γεφυρώσουν αυτήν την απόσταση, χρησιμεύουν μόνο στο να τονίσουν περισσότερο το χάσμα μεταξύ της αρχικής στιγμής και της μετέπειτα αντιπροσώπευσής της. Αλλά οι beat συγγραφείς δεν υφίσταται παθητικά τέτοια χάσματα, αντίθετα, θεωρητικοποιούν, υιοθετούν, και τα αναπαράγουν.
Η έρευνα αυτού τού χάσματος και η θέση του στη Beat θεώρηση δίνει μια καλύτερη κατανόηση του Beat κινήματος -της επιστροφής στη στιγμή. Αυτό το κενό δεν είναι απλά μια έλλειψη αλλά ένα πεδίο πληρότητας. Η φωτογραφία ταιριάζει τέλεια σε μια τέτοια έρευνα. Η θέση της φωτογραφικής εικόνας σαν αναπαραστατικό μέσο θέτει υπό αμφισβήτηση τη σχέση μεταξύ της αυθόρμητης ζωής που συντελέστηκε  τώρα και τις διαμεσολαβήσεις που επιδιώκουν να αντιπροσωπεύσουν το παρόν καθώς ξεθωριάζει και σβήνει.Σαν δείκτης του πραγματικού που υπάρχει σε δύο διαστάσεις, σαν τυχαίος δείκτης ορίου μεταξύ του παρελθόντος-παρόντος-μέλλοντος και σαν ένα πολιτιστικό σύμβολο τηςσυνεχώς αμφισβητούμενης αλήθειας, η φωτογραφία εμπλέκεται άρρηκτα στο θέμα του χάσματος μεταξύ του ζώ και καταγράφω.

4#7
  8#8
 
© periopton.com
επιμέλεια-κείμενο: Κάππα Λάμδα
εικόνα 1~5: Στιγμιότυπα με τον Neal Cassady από την ταινία Neal Cassady is Speed Limit:In the Backhouse and On the Road .Η πρώτη κινηματογράφηση έγινε από τον Ken Kesey and the Merry Pranksters,1965.
εικόνα 6: Πρώτη συνάντηση Timothy Leary και Neal Cassady στο λεωφορείο του Ken Kessey,Milbrook,New York.Η φωτογραφία είναι του Allen Ginsberg,1964.
εικόνα 7: Ηρωϊκό πορτραίτο του Jack Kerouak με το βιβλίο οδηγιών μηχανοδηγού τραίνων στην τσέπη.Έξοδος κινδύνου ,New York.Φωτογραφία του Allen Ginsberg,1964.
εικόνα 8: Ο Neal Cassady σε μάντρα μεταχειρισμένων στο North Beach ,San Francisco.Φωτογραφία του Allen Ginsberg.1955.
film stills © 1999 Ken Kessey, photos© Allen Ginsberg Estate 2011.